sv en
Typecraft logotyp text grey mobile

Logotyper

Typografisk renritning och teknisk optimering av logotyper

Vi har under åren fått i uppdrag att se över och slutföra original för logotyper som är konceptuellt färdiga men kanske inte typografiskt genomarbetade (teckendetaljer, tillriktning, hålrum o.dyl.) eller konturbanetekniskt optimala. Hur konturbanor skall se ut och få sina ankarpunkter placerade kräver både kunskap och erfarenhet för att resultatet skall bli bra.

Exempel på logotyper som vi har fått renrita, finputsa eller optimera:

  • Arla Smör & Rapsolja (Beställare: Identity Works)
  • Borås Tidning och ett 10-tal andra tidningar (Beställare: John Bark)
  • Dustin (Beställare: Ogilvy)
  • Granit (Beställare: Ingo Stlm)
  • ICA Supermarket (Beställare: BAS)
  • Kosta Boda Outlet (Beställare: Waters Widgren)
  • Mindcooler (Beställare: Garbergs)
  • Morris (Beställare: Britton Britton)
  • Rightonspot (Beställare: Hallstedt & Hvid)
  • Schibsted (Beställare: Schibsted)
  • SplashWorld (Beställare: Fritidsresor/TUI)
  • Svenska Dagbladets tidningshuvuden; SvD, Kultur, Näringsliv, Magasinet m.fl. (Beställare: Pangea/Svenska Dagbladet)
  • Svenska Filminstitutet (Beställare: Björkman & Michell)
  • Systembolaget (Beställare: Jaxvall Design Group)
  • Ur&Penn (Beställare: Ur&Penn)

Uppdrag där vi har fått förtroende att stå för det kreativa arbetet fullt ut med såväl logotyp som grafisk profil i sin helhet (själva webbsidorna har vi dock ej utformat):